Yönetmen ve senarist Faysal Soysal’ın ikinci uzun metrajı, Türk-İran ortak yapımı “Ceviz Ağacı” filmi, sinemaseverlerin beğenisine sunuldu …
Yönetmen ve senarist Faysal Soysal’ın ikinci uzun metrajı, Türk-İran ortak yapımı “Ceviz Ağacı” filmi, sinemaseverlerin beğenisine sunuldu. Kültür ve Turizm Bakanlığı Sinema Genel Müdürlüğü ve TRT’nin katkılarıyla Türkiye’de çekimleri yapılan filmde Serdar Orçin, Sezin Akbaşoğulları, Kübra Kip, Mert Yavuzcan, Şebnem Dilligil ve Rıza Akın gibi deneyimli oyuncular yer alıyor.
Yurt içi ve yurt dışında toplam 12 ödül
Türkiye prömiyerini “39. İstanbul Film Festivali Ulusal Yarışma”da yapan TRT ortak yapımı film, dünya prömiyerini ise “42. Moskova Film Festivali”nde gerçekleştirdi. Bugüne kadar yurt içi ve yurt dışında birçok önemli festivallerde gösterilen “Ceviz Ağacı” filmi, toplam 12 ödüle layık görüldü.
6. Bremen Film Festivali’nde “En İyi Edebiyat Filmi” ödülü alan film, 8. Torino Underground Film Festivali’nde ” En İyi Kurgu” ve “En İyi Film”, Eurosia Film Festivali’nde “En iyi Görüntü Yönetmenliği”, Uluslararası 7. Balkan Film Festivali’nde “En İyi Oyuncu” ve “En İyi Film”, 27. Adana Altın Koza Film Festivali’nde “En İyi Film Müziği” ve “En İyi Erkek Oyuncu”, The Artist Forum’un düzenlediği 6. Festival of Moving Image Festivali’nde “En İyi Film” ve “En İyi Oyuncu”, London City Film Festivali’nde “En İyi Yabancı Film” ve 9. Antakya Film Festivali’nde de ”En İyi Oyuncu” ödüllerinin sahibi oldu.
Türk ve İranlı sanatçılar görev aldı
Filmin görüntü yönetmenliğini Vedat Özdemir, ses operatörlüğünü Mustafa Bölükbaşı üstlenirken filmin post prodüksiyonunda İranlı sanatçılar görev aldı. Mostafa Khergepoosh kurgusunu, Mohsen Roshan’ın filmin ses tasarımını, Hootan Haghshenas renk tasarımını ve Payam Azadi de filmin müziklerini yaptı. Filmin konusu ise şöyle; “Birçok açıdan silik ve pasif bir karaktere sahip edebiyat öğretmeni Hayati, karısı tarafından hor görülüp terkedilir. Bir süre sonra ataerkil özellikteki kasabada kimliği belirlenemeyen bir kadın cesedi bulunur. Hayati cesedin karısına ait olduğunu iddia edip başkasının işlediği cinayeti üstlenir. Peki ama işlemediği bir cinayeti neden üstlenir insan? Film bu sorunun peşinde insanın en saklı, en gölgede kalmış, derin taraflarını aydınlatmaya çalışırken tutunamayış, kadın cinayetleri, şiddetin bin bir yüzü, edebiyat, tutkular ve pişmanlıklar gibi uğraklarıyla dünya yüzünde insan için özne olarak var olmanın imkanını sorguluyor.”