enflasyonemeklilikötvdövizakpartichpmhp
DOLAR
34,6481
EURO
36,3304
ALTIN
2.924,69
BIST
9.636,12
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Çok Bulutlu
12°C
İstanbul
12°C
Çok Bulutlu
Çarşamba Az Bulutlu
12°C
Perşembe Parçalı Bulutlu
14°C
Cuma Parçalı Bulutlu
16°C
Cumartesi Az Bulutlu
14°C

Sanal gerçeklikte sınırları zorlayacak kulaklık! Oyunda ölen gerçek hayattan da kopacak

Sanal gerçeklik (VR) teknolojisi kısa zaman içerisinde sınırları zorlayan seviyelere gelirken, neredeyse her gün yeni gelişmeler duyuruluyor …

Sanal gerçeklikte sınırları zorlayacak kulaklık! Oyunda ölen gerçek hayattan da kopacak
08.11.2022
108
A+
A-

Sanal gerçeklik (VR) teknolojisi kısa zaman içerisinde sınırları zorlayan seviyelere gelirken, neredeyse her gün yeni gelişmeler duyuruluyor. Amerikalı sanal gerçeklik teknoloji ve yazılım ürünleri şirketi Oculus’un duyurduğu son yenilik söz konusu alanda yaşanan ilerlemeyi gözler önüne serdi.

KULLANICININ KAFASINI UÇURAN VR KULAKLIK

Oculus’un kurucusu Palmer Luckey, kullanıcının avatarının bir oyunda ölmesi durumunda kullanıcının kafasını “patlayıcı şarj modülleri” ile havaya uçuran bir VR kulaklığı inşa ettiğini öne sürdü. Oyunda risklerin en üst seviyeye çıktığını belirten Luckey, “Gerçek hayatınızı sanal avatarınıza bağlama fikri beni her zaman büyüledi – riskleri anında maksimum seviyeye çıkarıyorsunuz ve insanları sanal dünya ve içindeki oyuncularla nasıl etkileşime girdiklerini temelde yeniden düşünmeye zorluyorsunuz. Güçlendirilmiş grafikler bir oyunun daha gerçek görünmesini sağlayabilir, ancak yalnızca ciddi sonuçların tehdidi bir oyunun size ve oyundaki diğer herkese gerçek hissettirebilir” dedi.

“HALA UZUN YILLAR VAR”

Blogunda bilgiler veren Luckey, oyunun sanal gerçeklik konularına odaklanan Sword Art Online filmindeki kurgusal katil kulaklık NerveGear’a bir övgü niteliğinde olduğunu kaydetti. Luckey, cihazın cinayet kısmının zaten çalıştığını, ancak VR bileşeninin hala çalışmaya ihtiyacı olduğunu söyledi. “İyi haber şu ki, gerçek bir NerveGear yapmanın yarısına geldik” diyen Luckey, “Kötü haber şu ki, şimdiye kadar sadece seni öldüren yarısını buldum. Denklemin mükemmel VR yarısı hala uzun yıllar var” şeklinde konuştu.

“KULLANICININ BEYNİNİ ANINDA YOK EDER”

Palmer Luckey, kulaklıktaki patlayıcı yüklerin “ekranın belirli bir frekansta kırmızı yanıp söndüğünü algılayabilen dar bantlı bir fotosensöre bağlı” olduğunu dile getirirken, “Uygun bir oyun sonu ekranı görüntülendiğinde. Yükler ateşlenir ve kullanıcının beynini anında yok eder” ifadelerini kullandı. Kulaklığı denemek için henüz cesaretinin olmadığını söyleyen Luckey, ekipmanın hala çok değişken olduğunu söyledi.

“SON OLMAYACAK”

Luckey sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Bu noktada, sadece bir ofis sanatı parçası, oyun tasarımındaki keşfedilmemiş yolların düşündürücü bir hatırlatıcısı. Ayrıca, bildiğim kadarıyla, kullanıcıyı gerçekten öldürebilen bir VR cihazının ilk kurgusal olmayan örneği. Son olmayacak.”

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.