enflasyonemeklilikötvdövizakpartichpmhp
2.908,64
BIST
9.665,78
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul

173
A+
A-

Rus ordusunun Ukrayna’ya saldırısının ardından hava sahaları kapanan iki ülke vatandaşları İstanbul Havalimanı’nda beklemeye devam ediyor. Ukraynalı Ruslan Lomovytskyi, “Rusya bizim ülkemize saldırdı. Bu nedenle burada kaldık. Bilet değişikliği yapıp Polonya’ya gitmeye çalışıyoruz. Varşova’ya gidip, oradan Kiev’e gitmeyeceğiz çalışacağız” dedi.

Bugün sabah saatlerinde Rus birliklerinin Ukrayna’ya girmesinin ardından havayolu şirketleri bu iki ülkeye uçuşlarını durdurdu. Tatil için Türkiye’ye gelen ve dönecekleri gün savaş nedeniyle uçuşları iptal olan Ukraynalı ve Rus yolcular ise İstanbul Havalimanı’nda beklemeye devam ediyor.

“Ülkemize dönmek istiyoruz”

“Savaş çok kötü”

Hava sahası kapalı olduğu için Polonya üzerinden trenle ülkelerine gitmeyi düşündüklerini söyleyen Ruslan Lomovytskyi, “Uçuşumuz iptal edildi. Rusya bizim ülkemize saldırdı. Bu nedenle burada kaldık. Bilet değişikliği yapıp Polonya’ya gitmeye çalışıyoruz. Varşova’ya gidip, oradan Kiev’e gitmeyeceğiz çalışacağız. Varşova’dan bulabilirsek tren, otobüsle Kiev’e gideceğiz. Bir gün otelde kalıp yarın Polonya’ya gideceğiz. Akrabalarımızla konuştuk. Durum şimdilik normal, panik yok. Sabah saatlerinde durum çok kötüydü. Savaş çok kötü. 7 yıl Kiev’de yaşadım. Donbas yakınlarında bir kentte doğdum, Rus saldırıları nedeniyle Kiev’e taşındık. Savaş yine başladı” diye konuştu.

Çok sayıda insanın Kiev’i terk ettiğini söyleyen Yelyzaveta Lomovytska ise “Çok sayıda insan Kiev’i terk etti. Saat 5’te sakin değildi. Her şeyin sakinleşmesini ve normale dönmesini umuyoruz” ifadelerini kullandı. – İSTANBUL