enflasyonemeklilikötvdövizakpartichpmhp
DOLAR
34,5424
EURO
36,0063
ALTIN
3.006,41
BIST
9.549,89
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Parçalı Bulutlu
9°C
İstanbul
9°C
Parçalı Bulutlu
Pazar Az Bulutlu
10°C
Pazartesi Parçalı Bulutlu
11°C
Salı Çok Bulutlu
11°C
Çarşamba Az Bulutlu
13°C

Oyun Endüstrisinin 2021 Büyüme Oranı Açıklandı

Tüm dünyayı etkisi altına alan COVID-19 pandemisinin ve artan donanım fiyatlarının, bilgisayar oyun donanım ve aksesuar endüstrisi üzerindeki …

Oyun Endüstrisinin 2021 Büyüme Oranı Açıklandı
30.01.2022
195
A+
A-

Tüm dünyayı etkisi altına alan COVID-19 pandemisinin ve artan donanım fiyatlarının, bilgisayar oyun donanım ve aksesuar endüstrisi üzerindeki etkisini ortaya koyan yeni bir rapor yayımlandı. Yeni rapora göre COVID-19 salgını sebebiyle günlerce ve hatta haftalarca evinden çıkamayan ve oynamak, çalışmak ve sosyalleşmek adına alternatif yöntemlere yönelmek zorunda kalan insanlar, çareyi kendilerini bilgisayar oyunlarına kaptırmakta buldu.

NYD Group tarafından hazırlanan pazar analiz raporuna göre geçtiğimiz yıl bilgisayar oyun donanım ve aksesuar endüstrisinde yüzde 25’lik bir gelir artışı yaşandı. Raporda, COVID-19 salgınının etkisinin oldukça fazla olduğu bu artış sebebiyle dijital içerik tüketimi ve kişilerin bilgisayar oyunlarına harcadıkları sürede de genel bir artış olduğuna dikkat çekildi.

PC oyun endüstrisinde 5,74 milyar dolardan fazla artış yaşandı

Oyun donanımı ve aksesuarlarına yönelik tüketici harcamalarındaki artışın vurgulandığı rapora göre 2021 yılında bu pazarda 5,74 milyar dolardan fazla bir artış görüldü. Yüzde 25’lik bir artışa denk gelen bu rakam, 2020’de yayımlanan 2019 yılı rakamlarındaki 4,5 milyar dolara denk gelen yüzde 62’lik devasa artışın ardından ikinci sıraya yerleşti.

Masaüstü bilgisayar, dizüstü bilgisayar ve mikrofonlara karşı genel olarak artan talebin sebep olduğu çeşitli ürün kategorilerindeki büyümeyi özetleyen raporda; bilgisayar mikrofon ve monitörleri, 2020’de yayımlanan rapora benzer bir şekilde hacim artışında zirveye yerleşti.

Öte yandan NPD, geçtiğimiz yıl boyunca dijital içerik tüketiminde yüzde 5’lik bir artış olduğunu belirterek 2021 toplamının 7,9 milyar dolar olduğunu kaydetti. Dijital içerikteki bu artışın bilgisayar oyun süresinde genel bir artışa yol açtığının altının çizildiği raporda, bu rakamların 2020’nin ortalamasına göre 1 saat artarak haftada ortalama 7,7 saate çıktığı aktarıldı.

Bu artışın, 2022 yılında düşüşe geçmesi bekleniyor

Ancak NPD, bu endüstride görülen muazzam büyümenin 2022 yılı için geçerli olmayacağı görüşünde. 2022 yılı tahminlerine göre oyun ve donanım endüstrisinde bir düşüş yaşanacağı öngörülüyor. Buna göre mevcut piyasa doygunluğu ve umuyoruz ki COVID-19 kaynaklı kişisel ve toplumsa-global kısıtlamalara artık gerek kalmamasına bağlı olarak, insanların eski hayatlarına yavaş yavaş geri dönmesiyle, bilgisayar donanım ve aksesuarlarına olan genel ilgi ve talebin de düşmesi bekleniyor.

ETİKETLER: , ,
Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.