Riot’un resmi sitesinde 28 Temmuz 2020’de yayımlanan habere göre, VALORANT’ın en büyük amaçlarından biri “Peeker’s Advantage”ı azaltarak …
Riot’un resmi sitesinde 28 Temmuz 2020’de yayımlanan habere göre, VALORANT’ın en büyük amaçlarından biri “Peeker’s Advantage”ı azaltarak rekabetçi bütünlüğü sağlayabilmek. Peki nedir bu “Peeker’s Advantage”? Konu ile ilgili Riot’un yaptığı açıklama şu şekilde:
Fps oyunlarının temel ilkelerinden biri, bölgeyi tutan bir oyuncunun (savunma), bölgeyi alan bir oyuncuya (saldırı) göre ortalama olarak bir avantajı olması gerektiği fikridir. Bu, “holder’s advantage” olarak adlandırılır ve bir taktik nişancının bazı temel oyun öğelerini teşvik etmek için kritik bir öneme sahiptir: bilgi alma, koordineli takım oyunu, açıların metodik olarak temizlenmesi ve üstünlük elde etmek için yeteneklerin kullanılması.
Zorluk: Bir saldırı tarafı oyuncusunun köşeyi dönüp “peek”lediği bilgisinin internet üzerinden seyahat etmesi ve savunma oyuncusuna ulaşması zaman alır. Varsayılan olarak bu, saldırı oyuncusuna rakibini tespit etmek ve bir atış yapmak için daha fazla zaman verir. Bu, herhangi bir çevrimiçi rekabetçi FPS oyununun karşılaştığı bir zorluktur ve genellikle “peeker’s advantage” olarak adlandırılır. Bu da bizim üstlendiğimiz ilkeye tamamen zıt bir durum.
Peeker’s Advantage’ın oluşma süreci:
Hareket girdisi, saldıran (peeker-aşağıdaki görselde Brimstone) oyuncunun istemcisinden oyun sunucusuna iletilir
oyun sunucusu bu veriyi işler
ortaya çıkan hareketi, alanı savunan (holder-aşağıdaki görselde Jett) oyuncunun bilgisayarına gönderir
böylece savunma yapan oyuncunun (holder) istemcisi hareketin sonucunu uygulayarak saldıran (peekleyen) oyuncuyu yeni pozisyonuna çeker