enflasyonemeklilikötvdövizakpartichpmhp
DOLAR
34,4931
EURO
36,2627
ALTIN
2.964,11
BIST
9.367,77
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Parçalı Bulutlu
18°C
İstanbul
18°C
Parçalı Bulutlu
Cuma Yağmurlu
19°C
Cumartesi Parçalı Bulutlu
8°C
Pazar Çok Bulutlu
10°C
Pazartesi Parçalı Bulutlu
10°C

TikTok’un yeni raporu: Oyun içeriklerinde 3 trilyon izlenme

TikTok yıllık paylaştığı What’s Next(Sırada Ne Var) Report serisinin oyun sektörü özelinde bir uzantısı olan Oyun Trendleri Raporu’nu açıkladı.

TikTok’un yeni raporu: Oyun içeriklerinde 3 trilyon izlenme
19.07.2023
2
A+
A-

TikTok yıllık paylaştığı What’s Next(Sırada Ne Var) Report serisinin oyun sektörü özelinde bir uzantısı olan Oyun Trendleri Raporu‘nu açıkladı. Oyun kültüründeki yeni tüketici davranışlarını derinlemesine inceleyen rapora göre, geçtiğimiz yıl platformda oyun içerikleri 3 trilyondan fazla görüntülenme aldı. 

METAP (Orta Doğu, Türkiye, Afrika ve Pakistan) Bölgesi için özel veri ve içgörüleri içeren rapor; ayrıca markaların toplulukla nasıl etkileşim kurabileceklerini ve platformda başarılı oyun içeriği oluşturabileceklerini anlamalarına yardımcı olmak amacıyla hazırlandı. 

 

Türkiye’deki oyuncularda kadınların oranı yüzde 53 

28 milyon yetişkin oyuncunun yer aldığı Türkiye’deki sonuçlar da oldukça dikkat çekici. Son 12 ay içinde oyun oynamaya yeni başlayanların yüzde 73’ü kadınlardan oluşuyor

Dijital içerikleri tüketiminin yüksek olduğu Türkiye’de; oyun incelemeleri ve özetleri sırasıyla, yüzde 71’i ve yüzde 68 oranla en çok tüketilen içerikler olarak öne çıkıyor Türkiye’deki TikTok oyuncuları, sosyal medya deneyimleri ve oyun oynama alışkanlıklarına ilişkin tüm tüketici memnuniyeti kriterlerinde büyük farklarla listenin başında yer alıyor: 

  • Oyuncuların yüzde 60’ı sosyal medyadaki reklamlardan sonra oyunları indiriyor
  • Yüzde 59’u sosyal medyada önerilen oyunlar için harcama yapabiliyor
  • Yüzde 66’sı da oyun topluluğuyla bağlantı kurmak için sosyal medyayı kullanıyor

 

TikTok Orta Doğu, Türkiye, Afrika, Pakistan ve Doğu Avrupa Oyun Sektörü Başkanı Sezer Değirmenbaşı şunları söyledi: “What’s Next: Oyun Trendleri Raporu da bize gösteriyor ki, TikTok gerçekten de oyun kültürü ve eğlencenin kesiştiği bir yer haline geldi ve bize hayatın her kesiminden oyunculara topluluklarını bulma, heyecan verici yeni yollarla keşfetme, bağlantı kurma ve yaratma fırsatı sunduğunu gösterdi. Biz de küresel oyun topluluğumuzun gücünü sergilemekten ve markaların yeni kitlelere ulaşmak için platformumuzdaki etkileşimden nasıl yararlanabileceğini göstermekten heyecan duyuyoruz”

İşletmelerin TikTok’ta büyümesi için ihtiyaç duydukları araçlarla donatmayı, verilerle destekleyerek eyleme geçirilebilir çıkarımlar ve trend analizleri sunan raporda, METAP Bölgesi’ni kapsayan başlıca sonuçlar şunlar:

  • Her 3 kullanıcıdan biri, içerik üreticisinin paylaştığı içeriği izledikten sonra ürün ya da marka hakkında daha fazla bilgi için araştırdıklarını söylüyor
  • Kullanıcıların yüzde 36’sının içerik tüketirken keyif aldıkları zamanlarda, satın alma motivasyonları da artıyor2
  • Kullanıcıların yüzde 80‘i markaların challenge ya da akım başlattıkları veya trend ya da mem gibi viral olabilecek içerik çıkarmalarından memnun oluyor
  • Bir içerik üreticisinin sponsorlu videosunu izleyen TikTok kullanıcılarının satın alma motivasyonunda, mizahın önemi 1,7 kat daha fazla

 

What’s Next Metodolijisi hakkında 

TikTok For Business, küçük, orta ve büyük ölçekli TikTok trendlerini ve bunların platformdaki kültür ve yaratıcılık hakkında neler söyleyebileceğini daha iyi anlamak için çeşitli kaynaklardan kapsamlı bilgiler derler. Bu derleme, üçüncü parti araştırmalarının yanı sıra Ekim 2021 ile Ekim 2022 arasında TikTok’taki platform performansını analiz eden birinci taraf verilerini de içeriyor. 

Raporda yer alan çeşitli kategoriler aracılığıyla, 2022’de TikTok’ta oyun alanında neler olduğuna dair bir retrospektif ve 2023 için büyüme fırsatlarına dair bir perspektif sunar. 

 

TikTok Hakkında

TikTok dünyanın önde gelen kısa video uygulamasıdır. İnsanların hayatlarına ilham vermeyi ve zenginleştirmeyi misyon  edinen TikTok, dünya üzerindeki herkesin videolar aracılığıyla tutkularını paylaşabilmesi ve yaratıcılığını ortaya çıkarabilmesine uygun pozitif bir uygulama deneyimi sunar. TikTok’un Los Angeles, New York, Londra, Paris, Berlin, Dubai, Singapur, Jakarta, Seul ve Tokyo’da global ofisleri mevcuttur.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

ETİKETLER: , , , ,
Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.