3D sanatçısı Dan “Greenskull” Hammill’in eseriyle, oyun tasarımcıları için sınırsız olasılıklar yaratan Canvas’ta içeriklerin oluşturulma sürecine tanık oluyoruz.
3D sanatçısı Dan “Greenskull” Hammill’in eseriyle, oyun tasarımcıları için sınırsız olasılıklar yaratan Canvas’ta içeriklerin oluşturulma sürecine tanık oluyoruz. İlk olarak CES’te tanıtılan yepyeni bir NVIDIA Canvas 1.4 güncellemesinin ardından sanatçı, NVIDIA Studio‘da derinlemesine bir inceleme yapıyor. Güncelleme, yeni bir Panorama modu içeriyor. 3D sanatçısı ve yapay zeka meraklısı Dan “Greenskull” Hammill, Canvas’ta GeForce RTX 4090 GPU ile hızlandırılan dijital bir kalemin birkaç dokunuşuyla ustaca bir manzara yaratabiliyor.
Panorama modu, üç boyutlu iş akışları için 4K eş dikdörtgen manzaraların oluşturulmasına olanak tanıyor. Böylece grafik tasarımcıların verimli iterasyonlar için iş akışlarına Canvas AI tarafından oluşturulan görüntüleri uygulamalarına imkan sunuyor. Greenskull, GeForce RTX 4090 GPU’su sayesinde eserini, Unreal Engine 5 içindeki bir video oyununa dahil ederek birkaç dakika içinde ayrıntılı bir şekilde iyileştirmeyi başarıyor.
Sınırsız bir dünyayı deneyimlemek isteyen NVIDIA ve GeForce RTX GPU sahipleri Canvas beta’yı ücretsiz olarak indirebiliyor!
Blender Güncellemesiyle Daha Kolay ve Hızlı İş Akışı
NVIDIA’nın sanatçıların yaratım süreçlerini kolaylaştırmasından bahsederken yeni Blender güncellemesine değinmeden geçemeyiz! Dünyanın en popüler üç boyutlu içerik oluşturma programı olan Blender’ı ve NVIDIA OptiX ışın izleme motoruyla Open Shading Language (OSL) gölgelendiricileri destekleyen ana sürüm 3.5 güncellemesi geldi. AuraProds olarak da bilinen muhteşem sanatçı Pablo Reche Beltrán, Jurassic Park’tan ilham alan kısa filmini Blender’da yaratma sürecini paylaşmak için NVIDIA Stüdyosuna konuk oldu.
3D sanatçısı Pablo Reche Beltrán, eserlerini hayata geçirmek için Blender’a başvuruyor. Beltrán, genç kuzenlerinin çizimlerini üç boyutlu eserler haline getirmek önce Jurassic Park filminden ilham alıyor, daha sonraysa GeForce RTX 4080 GPU destekli Blender’ı ve RTX hızlandırmalı yapay zeka özelliklerini kullanarak heyecan verici kısa filmini oluşturuyor.
Yeni Blender 3.5 güncellemesi artık 3D sanatçılarının Cycles’ta gölgelendiricileri kullanmasına ve bunları bir NVIDIA RTX GPU’da işlemesine izin vererek verimliliği büyük ölçüde artırıyor. Bununla birlikte, OSL kullanan sahneleri öncekinden 36 kat daha hızlı işliyor. Önceden, böyle bir iş akışı yalnızca CPU işleme ile sınırlıydı. Güncelleme hakkında daha detaylı bilgi edinmek için buraya tıklayabilirsiniz.
Omniverse Rüyası
NVIDIA’yla yaratıcı süreçlerini kolaylaştıran 3D sanatçıların sayısı azımsanayamayacak kadar çok! Adobe Substance’ın üç boyutlu sanat ve geliştirme ekibi Omniverse USD Composer’ı (eski adıyla Create) kullanarak animasyonlu Wes MCdermott End of Summer’ı oluşturmak için iş birliği yapma sürecini bizlerle paylaşıyor. Bu süreçteyse eşsiz yaratımlarını birleştirmek için iş akışlarını basitleştiren ve hızlandıran GeForce RTX GPU’larını kullanıyor.
Buna ek olarak, NVIDIA’nın metaverse uygulamaları oluşturma ve çalıştırma platformu, yalnızca bir ses dosyasıyla gerçekçi yüz animasyonları oluşturabilen Omniverse Audio2Face uygulamasına yapılan bir güncellemeyle yenileniyor. Güncelleme, oyun geliştiricilerin ve amatör içerik oluşturucuların veri merkezindeki çeşitli kullanıcılardan gelen çok sayıda ses dosyasını işlemesine olanak tanıyan yeni modu ve REST API dahil olmak üzere kalite ve performansta önemli yükseltmeleri de beraberinde getiriyor.
Aynı zamanda, NVIDIA Omniverse güncellenmiş Unreal Engine Connector, açık beta Unity Connector ve yeni SimReady varlıklarıyla daha da genişliyor.
Yapay Zeka Desteği Fark Yaratıyor!
Yapay zeka destekli teknoloji artık sadece sahip olunması güzel bir özellik değil, içerik oluşturucular için önemli bir araç olarak görülüyor. RTX 4080 GPU yalnızca Blender’da değil sanatçıların kullandığı diğer uygulamalarda da yaratım süreçlerini hem kolaylaştırıyor hem de hızlandırıyor. Patrick Stirling, Blackmagic Design’in DaVinci Resolve yazılımındaki ve RTX 4080 GPU’daki AI destekli Magic Mask özelliğini, varlıkları daha dokulu ve basitleştirilmiş versiyonlarıyla değiştiren özel bir efekt oluşturmak için kullanan yetenekli bir video editörü olarak tanımlıyor.
Stirling, DaVinci Resolve gibi ortak yaratıcı uygulamalarda özel RTX hızlandırmalı avantajlar sunan NVIDIA Studio platformu sayesinde, özel efektini doğru şekilde elde etmek için gerçek zamanlı olarak düzenlemeler yapabiliyor.
Stirling, önceki nesle göre AI performansında 2 kata kadar artış sağlayan GeForce RTX 4080 GPU ile donatılmış ilk özel bilgisayarını kuruyor ve bir sahnedeki nesnelerin ve kişilerin hızlı bir şekilde seçilmesini sağlayan yapay zeka destekli Sihirli Maske özelliğinden faydalanıyor. Bu, Stirling’in yaratıcı bir akışı daha kolay sürdürmesini ve karmaşık efektler üzerinde güvenle çalışmasını sağlıyor. RTX 4080 GPU’nun ikili AV1 video kodlayıcıları da dışa aktarma süresini yarıya indirerek tüm süreci daha verimli hale getiriyor.
NVIDIA Studio’da Müjdeler Bitmiyor!
NVIDIA Studio Sürücüsü, Google Chrome ve Microsoft Edge tarayıcıları aracılığıyla herhangi bir videonun kalitesini artırmak için yapay zekayı kullanan ve GeForce RTX 40 ve 30 Serisi GPU’lar için mevcut olan popüler RTX Video Süper Çözünürlük özelliği için destek ekliyor. Aynı zamanda yeni NVIDIA RTX GPU’ları profesyonel içerik üreticileri güçlendiriyor. Ada Lovelace mimarisi tarafından desteklenen yeni NVIDIA RTX GPU’lar, yapay zeka, tasarım ve endüstriyel metaverse taleplerini karşılamak için yeni nesil dizüstü ve masaüstü iş istasyonlarında performans sağlıyor.
Sanatçıların yaratım süreçleri hakkında daha fazlasını öğrenmek için In The NVIDIA Studio’nun blogunu ziyaret edebilirsiniz
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı