enflasyonemeklilikötvdövizakpartichpmhp
DOLAR
34,1623
EURO
38,1653
ALTIN
2.914,46
BIST
9.777,46
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Parçalı Bulutlu
27°C
İstanbul
27°C
Parçalı Bulutlu
Pazar Çok Bulutlu
18°C
Pazartesi Çok Bulutlu
18°C
Salı Az Bulutlu
22°C
Çarşamba Parçalı Bulutlu
24°C
SON DAKİKA
TÜMÜNÜ GÖSTER →

Türkiye’deki Oyuncuların Deneyimleri, Persona Bazında Araştırıldı

Türkiye merkezli oyun stüdyosu Playstige Interactive, Türkiye oyuncu topluluğunu kalitatif olarak incelediği raporu yayımladı. Playstige’in …

Türkiye’deki Oyuncuların Deneyimleri, Persona Bazında Araştırıldı
09.09.2022
114
A+
A-

Türkiye merkezli oyun stüdyosu Playstige Interactive, Türkiye oyuncu topluluğunu kalitatif olarak incelediği raporu yayımladı.

Playstige’in raporunda Türkiye’de karşılaşılan oyuncu personalarına, bu personaların genel profiline, oyun oynama motivasyonlarına, oyun sektöründeki satın alma alışkanlıklarına, markalardan beklentilerine yer verildi. Bununla birlikte personaların oyun ekipmanlarına ve markalarına olan bakış açıları da raporda yer aldı.

Yedi haftada tamamlanan raporda Konsol Algısı, Marka Deneyimi, Oyun ve Oyuncu Deneyim Yolculuğu ve Kripto Algısı gibi farklı bölümler bulunuyor. Oyuncu personalarının özellikleri, bu bölümler altında mercek altına alınmış durumda.

Raporun dikkat çeken bulguları arasında oyuncuların ortak motivasyonu öne çıkmakta: Yaşamın sıkıcı rolünden kaçış. Yaştan ve sosyoekonomik statüsünden bağımsız olmak üzere oyuncuların büyük çoğunluğunun oyunları bir kaçış yolu, kendini tatmin etme yöntemi olarak gördüğü raporlandı. Ortak motivasyon olarak öne çıkan bir diğer unsur ise oyunların sunduğu sosyalleşme imkanı.

Raporun sonucunda Türkiye merkezli oyun yazılım firmalarına karşı olumsuz bir ön yargı tespit edildi. Bu ön yargının sebebi olaraksa geçmişteki başarısız oyunlar gösteriliyor. Bunun yanında bu alandaki “çilik” duygusunun da oynama motivasyonunu tetiklediği raporlandı.

Türk oyuncuların oyun markalarından olan beklentileri ise düşünüldüğü üzere: yerel fiyatlandırma, kapsamlı Türkçe dil seçenekleri, sponsurluklar, turnuvalar ve dahası…

Raporun tamamına bu linkten ulaşabilirsiniz.

Kaynak: SaveButonu / Gamegar
Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.