enflasyonemeklilikötvdövizakpartichpmhp
DOLAR
34,2017
EURO
38,0216
ALTIN
2.908,18
BIST
9.608,80
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Az Bulutlu
22°C
İstanbul
22°C
Az Bulutlu
Çarşamba Açık
24°C
Perşembe Parçalı Bulutlu
27°C
Cuma Az Bulutlu
29°C
Cumartesi Çok Bulutlu
28°C

Platform Oyunlarının Yapı Taşı COYOTE TIME Nedir?

Road Runner çizgi filminde hepimizin aklında kalan ikonik bir sahne vardır. Road Runner bir uçurumun kenarına doğru koşar ve durur. Onu kovalayan …

Platform Oyunlarının Yapı Taşı COYOTE TIME Nedir?
07.09.2022
91
A+
A-

Road Runner çizgi filminde hepimizin aklında kalan ikonik bir sahne vardır. Road Runner bir uçurumun kenarına doğru koşar ve durur. Onu kovalayan çakal (yani coyote) onun durduğu gibi duramaz, uçurumun sonuna doğru koşar, boşlukta bir iki saniyeliğine asılı kalır ve sonra aşağı düşer. İşte hepimizin aklında ikonikleşmiş olan bu sahne 2D platform oyunlarında da kullanılmakta. Oyuncuya daha rahat bir oynanış sunmak ve kontrolleri daha akıcı hissettirmek için sık sık kullanılmakta olan Coyote Time, günümüz 2D platform oyunlarının hemen hemen tamamında kullanılmakta.

Coyote Time

Coyote Time Nedir?

Platform oyunlarında çoğu oyuncu oyunun yapısı gereği zıplamalarını en doğru vakitte yapmayı isterler. Zaten doğru vakitlerde zıplayamazlarsa oyunu oynayamazlar. Oyuncular oyunda en doğru vakitte zıplayabilmek için genellikle bulundukları platformun en ucuna kadar gitmeyi beklerler. Çoğu oyuncu fark etmese de oyuncu zıplama tuşuna platformdan ayrıldıktan sonra bastığı için zıplama hareketi oyuncunun platform üzerinden ayrıldığı zaman gerçekleşir. Çoğu oyun geliştiricisi 2D platform oyunu yaparken bunun bilincinde hareket eder ve oyunlarında Coyote Time’ı kullanır. Eğer kullanılmazsa oyuncular oyunda istenilen vakitte zıplayamazlar, oyunun kontrollerinin kötü ve cezalandırıcı olduğunu düşünürler ve hatta oyunu bile bırakabilirler.

Bu sistem tam olarak da biraz önce açıkladığım gibi çalışır. Oyuncumuz tıpkı Road Runner çizgi filmindeki Coyote gibi platformun ucunda kısa bir süre bekler ve zıplama hareketini o boşlukta kaldığı kısa süre içerisinde gerçekleştirir. Peki bu nasıl çalışmaktadır?

Coyote Time Nasıl Çalışır?

Çalışma mantığı olarak aslında oldukça basittir. Ben burada bunu uygulamanın bir yolundan bahsedeceğim. Bu tarz konularda tek bir doğru olmadığını hatırlatmakta fayda var. Yani başka bir yerde farklı bir uygulama biçimi görebilirsiniz. İlk olarak oyuncumuzun yere temas edip etmediğini kontrol etmemiz gerekiyor. Eğer oyuncumuz yere temas halindeyse CoyoteTimer değişkenimizi bir Counter değişkenine atamamız gerekiyor. Bu sayede oyuncumuz yerden ayrıldıktan kaç saniye sonra zıplama hareketini gerçekleştirecek bunu belirleyebiliyoruz. Daha sonra ise oyuncumuz yerden ayrıldıktan sonra Counter değişkenimizi geçen süreden çıkartıp kendisine eşitliyoruz. Bu sayede oyuncumuzun havada zıplama hareketini gerçekleştirmesini sağlayabiliyoruz.

Coyote Time Kullanan Oyunlar

Coyote Time pek çok platform oyununda kullanılmaktadır. Bunlardan bazılarını saymak gerekirse:

Celeste

Ori and the Blind Forest

Mario oyunları

Super Meat Boy

gibi pek çok platform oyunu Coyote Time’ı kullanmakta.

Kaynak: Fanzade / Gamegar
Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.