Microsoft, Sony ve Nintendo gibi dev video oyun üreticileri bu yıl umduklarını bulamadı. Şirketlerin açıkladığı mali raporlara göre video …
Microsoft, Sony ve Nintendo gibi dev video oyun üreticileri bu yıl umduklarını bulamadı. Şirketlerin açıkladığı mali raporlara göre video oyunlara yapılan harcamalarda ciddi oranda daralma görünüyor.
NPD isimli bir araştırma şirketine göre Amerikalılar yüzde 13 düşüşle yılın ikinci çeyreğinde oyunlara 12.4 milyar dolar harcadı.
Tüketiciler kapalı mekanlarda daha fazla zaman geçirdikçe video oyun pazarı pandemiye rağmen en fazla gelir elde eden sektörlerden bir tanesi oldu. Birçok oyun stüdyosu geçtiğimiz aylarda hızlı bir büyüme kaydetti.
Ancak, karantina sonrasında tüketicilerin harcama alışkanlıklarının değişmesi ve enflasyonun hızla yükselmesiyle video oyun sektörü darbe almaya başladı.
Sony’nin 31 Haziran’da sona eren mali yıllık finansal sonuçlarına göre, oyun konsolu satışları yıllık bazda yüzde 2 düşerken, şirketin kârı yüzde 37 geriledi. Şirket kâr tahminini yüzde 16 oranında düşürdü. Sony’nin CFO’su Hiroki Totoki, kullanıcıların evden çıkmasıyla oyun pazarının büyümesinin yavaşladığını belirtti. PlayStation oyuncu tabanındaki toplam oyun süresi ise yüzde 15 azaldı.
Mali takviminde nisan-haziran dönemini 4. çeyrek olarak kabul eden Microsoft’un toplam oyun gelirleri yıllık yüzde 7 düştü. Xbox satışları yüzde 11 gerilerken, oyun içeriği ve hizmet gelirleri yüzde 6 düşüş kaydetti. Microsoft’un satın aldığı Activision Blizzard’ın net kârı yüzde 70 ve gelirleri yüzde 29 kayıp yaşadı.
ÇİP SIKINTISI DEVAM EDİYOR
Nintendo, Nisan-Haziran döneminde faaliyet kârında yüzde 15′lik bir düşüşün nedenini çip sorununa bağladı. Şirket, Switch konsolu üretim ve satışında sorun yaşadı. Bu çeyrekte Switch satışları yüzde 23 düştü.
Sony ise bu dönemde 2.4 milyon PlayStation 5 satışı ile geçen yılın rakamlarının biraz üzerine çıktı.
UZAKTAN ÇALIŞMA, YENİ OYUNLARI ENGELLİYOR
Sektördeki daralmanın bir diğer nedeni olarak ise uzaktan çalışma gösterildi. Uzaktan çalışma eğiliminin, yeni oyunlarda gecikmelere yol açtığı ve oyun havuzunu daralttığı ifade edildi. Son zamanlarda Starfield, Redfall ve Avatar gibi oyunların lansman tarihleri ertelenmişti.
Öte yandan Electronic Arts, oyun sektöründeki daralmaya karşı duran şirketlerden biri oldu. EA, kârda yüzde 50, gelirde yüzde 14 artış elde etti.